Belka
Piątek, 26 Kwietnia 2024   imieniny: Maria, Marcelina, Marzena
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Zmodernizowana linia kolejowa na trasie Gdynia Chylonia - Gdańsk Oliwa

Data publikacji: 2014-01-23, Data modyfikacji: 2014-01-23
A A AWydrukDrukuj  
 

50 km nowych torów, 71 km sieci trakcyjnej i 7 wyremontowanych peronów - zakończyła się przebudowa liczącej 18,5 km trasy kolejowej między Gdynią Chylonią a Gdańskiem Oliwą.

Podróżnych najbardziej ucieszy to, co najbardziej widoczne - wyremontowane perony, których wysokość dostosowano do wysokości drzwi wejściowych pociągów. To rozwiązanie przyjazne dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami dziecięcymi czy pasażerów z większym bagażem.

W ramach modernizacji zbudowano ponad 50 km nowych torów i rozwieszono 71 km sieci trakcyjnej. Ponadto przebudowano 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedną kładkę dla pieszych. Wyremontowano 7 peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia.

Przebudowa była częścią modernizacji magistrali Gdynia-Warszawa, dzięki której już w przyszłym roku podróż na tej trasie ma się skrócić do nieco ponad 3 godzin. Najbliższe miesiące kolejarze poświęcą na montaż systemu ERTMS, który pozwoli podwyższyć maksymalną prędkość pociągów do 200 km/h na wybranych odcinkach trasy.

Całkowity koszt robót modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA na terenie Trójmiasta w ramach modernizacji magistrali Warszawa - Gdynia zamknie się w kwocie miliarda złotych. Większość środków pochodzi z unijnego Funduszu Spójności. 

Urząd Miasta w Gdyni, Źródło artykułu: www.gdynia.pl, Autor zdjęć: Urząd Miasta w Gdyni
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Gdynia – miasto na prawach powiatu w województwie pomorskim. Z powirzchnią 135,14 km² stanowi największe polskie miasto niebędące miastem wojewódzkim.

Gdynia powstała w okresie międzywojennym, pozbawiona jest zatem zabytków architektonicznych, przyciąga jednak turystów bliskością Morza Bałtyckiego z 4 strzeżonymi kąpieliskami (Gdynia Śródmieście, Gdynia Redłowo, Gdynia Orłowo, Gdynia Babie Doły), rozległymi terenami spacerowymi (Molo Południe, Bulwar Nadmorski), parkami oraz rezerwatami przyrody (Trójmiejski Park Krajobrazowy, Rezerwat Kępa Redłowska, Rezerwat przyrody Kacze Łęgi, Rezerwat Cisowa). Panoramę Gdyni podziwiać można z Kamiennej Góry, a w dzielnicy Babie Doły odwiedzić ruiny niemieckiej torpedowni.

Gospodarka Gdyni związana jest głównie z morzem; siedzibę maja tu stocznie: Gdynia S.A., Stocznia Marynarki Wojennej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A., a także Bałtycki Terminal Kontenerowy, Balticon Sp. z o.o., Gdynia Container Terminal S.A., Morski Terminal Masowy Sp. z o.o., oraz agencje żeglugowe, firmy brokerskie, transportowe i spedycyjne (C. Hartwig Gdynia S.A., ATC Cargo S.A.,Maersk Sp. z o.o. Mirtrans Sp. z o.o.).

Komunikację miasta stanowi kolejką SKM łącząca Gdynię z pozostałymi miejscowościami Trójmiasta, oraz sieć trolejbusowa.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola