50 km nowych torów, 71 km sieci trakcyjnej i 7 wyremontowanych peronów - zakończyła się przebudowa liczącej 18,5 km trasy kolejowej między Gdynią Chylonią a Gdańskiem Oliwą.
Podróżnych najbardziej ucieszy to, co najbardziej widoczne - wyremontowane perony, których wysokość dostosowano do wysokości drzwi wejściowych pociągów. To rozwiązanie przyjazne dla osób niepełnosprawnych, rodziców z wózkami dziecięcymi czy pasażerów z większym bagażem.
W ramach modernizacji zbudowano ponad 50 km nowych torów i rozwieszono 71 km sieci trakcyjnej. Ponadto przebudowano 2 mosty, 11 wiaduktów, 13 przepustów oraz jedną kładkę dla pieszych. Wyremontowano 7 peronów na stacjach i przystankach: Sopot, Gdynia Orłowo, Gdynia Główna, Gdynia Chylonia.
Przebudowa była częścią modernizacji magistrali Gdynia-Warszawa, dzięki której już w przyszłym roku podróż na tej trasie ma się skrócić do nieco ponad 3 godzin. Najbliższe miesiące kolejarze poświęcą na montaż systemu ERTMS, który pozwoli podwyższyć maksymalną prędkość pociągów do 200 km/h na wybranych odcinkach trasy.
Całkowity koszt robót modernizacyjnych prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA na terenie Trójmiasta w ramach modernizacji magistrali Warszawa - Gdynia zamknie się w kwocie miliarda złotych. Większość środków pochodzi z unijnego Funduszu Spójności.
Gdynia – miasto na prawach powiatu w województwie pomorskim. Z powirzchnią 135,14 km² stanowi największe polskie miasto niebędące miastem wojewódzkim. |
Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola