Belka
Czwartek, 25 Kwietnia 2024   imieniny: Marek, Jarosław, Wasyl
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Co mówią o Polakach ich domy? Tak personalizujemy wnętrza

Data publikacji: 2021-06-21, Data modyfikacji: 2021-06-24
A A AWydrukDrukuj  
 
Co mówią o Polakach ich domy? Tak personalizujemy wnętrza

Marka Bimago postanowiła sprawdzić, ile prawdy jest w powiedzeniu „pokaż mi swój dom, a powiem Ci, kim jesteś”. W tym celu zapytano przeszło tysiąc respondentów o to, jak personalizują wnętrza swoich mieszkań, które w trakcie pandemii stały się centrum ich codzienności.

Większość ankietowanych Polaków (81%) przywiązuje dużą wagę do tego, jak mieszka, dlatego pieczołowicie dobiera wyposażenie. Aż 73% respondentów przyznaje, że dodatki stanowią dla nich istotny element aranżacji: sprawiają, że dom wygląda atrakcyjniej i pozwalają na wyrażenie siebie. Personalizacja wnętrza odgrywa istotną rolę dla wielu badanych, jest jednak przez nich różnie rozumiana – interpretujemy ją m.in. jako:

     Połączenie duszy domu z duszą właściciela.

     Wprowadzanie swoich ulubionych rzeczy i kolorów do domu, nieprzejmowanie się tym, czy to się podoba wszystkim innym.

     Tworzenie atmosfery, która sprawia, że wchodząc do mieszkania wiem, że jestem w swoim bezpiecznym azylu.

Jak urządzamy i dopasowujemy swoje domy do siebie?

Dostosowanie wystroju do tego, co najbardziej zgadza się z naszym poczuciem estetyki, ma duże znaczenie dla większości badanych Polaków. Niezależnie od tego, czy żyjemy na swoim”, u członków rodziny, czy w wynajmowanym mieszkaniu, kształtujemy wnętrze według własnych potrzeb. Jedynie co dziesiąty najemca nie decyduje się na zaakcentowanie swojej obecności w wystroju tymczasowego mieszkania. Z kolei aż 3/4 respondentów, którzy posiadają własne lokum, podjęło się jego samodzielnej aranżacji.

Urządzając własne gniazdko, na pierwszym miejscu stawiamy komfort i funkcjonalność (97%), a na drugim – dopasowanie do własnych upodobań (96%). Łączymy przyjemne z pożytecznym, poszukując rozwiązań, które sprawiają, że nasze życie staje się wygodniejsze i przy okazji doskonale wpisują się w nasz gust. Badani Polacy przypisują również dużą wagę do jakości przedmiotów, wraz z którymi budują swoją osobistą przestrzeń. 9 na 10 ankietowanych kieruje się także ustalonym na wstępie budżetem.

Wśród przedmiotów, które sprawiają, że wnętrza stają się bardziej nasze”, najwyżej plasują się rośliny i kwiaty. Zieloni współlokatorzy dekorują mieszkania 3 na 4 zapytanych Polaków.  Oprócz ulubionych roślin, do personalizacji domu często wykorzystujemy książki i obrazy: przeszło połowa ankietowanych eksponuje wybrane lektury lub plastyczne dzieła sztuki. W dalszej kolejności wybieramy tekstylia, a także preferowane przez siebie kolory i wzory, zapachy czy osobiste pamiątki.

Liczy się wnętrze, czyli co mówi o nas aranżacja

Które pomieszczenie mówi o nas najwięcej? Niemal 1/3 respondentów wskazuje salon jako najbardziej spersonalizowany punkt domu. W dalszej kolejności znajduje się własny pokój – o prywatnej przestrzeni, w której może być sobą, wspomina co czwarty ankietowany. Co piąty za najbardziej osobiste wnętrze uznaje z kolei sypialnię. Jeżeli nie podchodzimy emocjonalnie do żadnego pomieszczenia w mieszkaniu, najczęściej jest to spowodowane ograniczonym metrażem lub brakiem możliwości urządzenia przestrzeni w wymarzony sposób. 

Jak określamy wnętrza swoich domów? Najczęściej jako przytulne. Przeważająca część ankietowanych (92%) podkreśla znaczenie zacisznej nastrojowości, która bez personalizacji jest trudna do osiągnięcia. Przytulność idzie w parze ze spójnością aranżacji. Jedynie co piąta zapytana osoba twierdzi, że jej życiowa przestrzeń jest urządzona chaotycznie. Domowe wnętrza lubimy też wypełniać światłem. Chociaż nie zawsze zgadzamy się w kwestii kolorystyki i liczby dodatków, to 64% z nas przyznaje, że w naszych domach dominują jasne pomieszczenia.

Badanie przeprowadzono w kwietniu 2021 roku za pomocą ankiety w formie elektronicznej (metoda CAWI) na próbie 1055 osób. Wszystkie wnioski znajdują się w nowym raporcie, dostępnym na blogu Bimago: Co mówią o Polakach ich domy? Tak personalizujemy wnętrza

 

, Źródło artykułu: Bimago
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Gdynia – miasto na prawach powiatu w województwie pomorskim. Z powirzchnią 135,14 km² stanowi największe polskie miasto niebędące miastem wojewódzkim.

Gdynia powstała w okresie międzywojennym, pozbawiona jest zatem zabytków architektonicznych, przyciąga jednak turystów bliskością Morza Bałtyckiego z 4 strzeżonymi kąpieliskami (Gdynia Śródmieście, Gdynia Redłowo, Gdynia Orłowo, Gdynia Babie Doły), rozległymi terenami spacerowymi (Molo Południe, Bulwar Nadmorski), parkami oraz rezerwatami przyrody (Trójmiejski Park Krajobrazowy, Rezerwat Kępa Redłowska, Rezerwat przyrody Kacze Łęgi, Rezerwat Cisowa). Panoramę Gdyni podziwiać można z Kamiennej Góry, a w dzielnicy Babie Doły odwiedzić ruiny niemieckiej torpedowni.

Gospodarka Gdyni związana jest głównie z morzem; siedzibę maja tu stocznie: Gdynia S.A., Stocznia Marynarki Wojennej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A., a także Bałtycki Terminal Kontenerowy, Balticon Sp. z o.o., Gdynia Container Terminal S.A., Morski Terminal Masowy Sp. z o.o., oraz agencje żeglugowe, firmy brokerskie, transportowe i spedycyjne (C. Hartwig Gdynia S.A., ATC Cargo S.A.,Maersk Sp. z o.o. Mirtrans Sp. z o.o.).

Komunikację miasta stanowi kolejką SKM łącząca Gdynię z pozostałymi miejscowościami Trójmiasta, oraz sieć trolejbusowa.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola