Belka
Czwartek, 16 Października 2025   imieniny: Florentyny, Ambrożego, Gawła
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Nabrzeże Szwedzkie - kolejna inwestycja w porcie

Data publikacji: 2013-06-12, Data modyfikacji: 2013-06-13
A A AWydrukDrukuj  
 

Za dwa lata w gdyńskim porcie przy Nabrzeżu Szwedzkim będą mogły cumować większe statki. Przebudowę nabrzeża wykona firma DORACO, która specjalizuje się m.in. w pracach hydrotechnicznych. Koszt to 68 mln zł netto.

Przebudowa zachodniej części nabrzeża umożliwi cumowanie statków typu PANAMAX o wymiarach 245m x 34,5m, zanurzeniu 12,7m i nośności 63000 DWT. Wraz z zakończeniem prac port zyska rozbudowaną, nowoczesną infrastrukturę do obsługi ładunków masowych, takich jak produkty paszowe, czy też kruszywa do budowy dróg w kraju. Realizacja przedsięwzięcia przyczyni się do zwiększenia udziału ekologicznego transportu morskiego w ogólnych przewozach ładunków.

Jest to kolejna inwestycja ZMPG-a S.A. zwiększająca bezpieczeństwo podczas wykonywania manewrów oraz możliwość obsługi większych statków.

Przypomnijmy, że w marcu 2011 roku Zarząd Portu pomyślnie zakończył realizację inwestycji pod nazwą „Przebudowa Kanału Portowego w Porcie Gdynia" dofinansowywaną ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jej realizacja była niezbędna do rozpoczęcia innych inwestycji, które będą sukcesywnie wdrażane zgodnie ze strategią rozwoju portu. Po przebudowaniu nabrzeży Holenderskiego i Helskiego I oraz wzmocnieniu nabrzeży Francuskiego, Norweskiego i Słowackiego, przebudowa kolejnego z nabrzeży - Nabrzeża Szwedzkiego - umożliwi lepsze wykorzystanie uzyskanej głębokości Kanału -13,5 metrów. 

Urząd Miasta w Gdyni, Źródło artykułu: www.gdynia.pl, Autor zdjęć: Urząd Miasta w Gdyni
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
 
Polecane
 




Brak sond
 
Newsletter
Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
 
 

Gdynia – miasto na prawach powiatu w województwie pomorskim. Z powirzchnią 135,14 km² stanowi największe polskie miasto niebędące miastem wojewódzkim.

Gdynia powstała w okresie międzywojennym, pozbawiona jest zatem zabytków architektonicznych, przyciąga jednak turystów bliskością Morza Bałtyckiego z 4 strzeżonymi kąpieliskami (Gdynia Śródmieście, Gdynia Redłowo, Gdynia Orłowo, Gdynia Babie Doły), rozległymi terenami spacerowymi (Molo Południe, Bulwar Nadmorski), parkami oraz rezerwatami przyrody (Trójmiejski Park Krajobrazowy, Rezerwat Kępa Redłowska, Rezerwat przyrody Kacze Łęgi, Rezerwat Cisowa). Panoramę Gdyni podziwiać można z Kamiennej Góry, a w dzielnicy Babie Doły odwiedzić ruiny niemieckiej torpedowni.

Gospodarka Gdyni związana jest głównie z morzem; siedzibę maja tu stocznie: Gdynia S.A., Stocznia Marynarki Wojennej S.A., Stocznia Remontowa „Nauta” S.A., a także Bałtycki Terminal Kontenerowy, Balticon Sp. z o.o., Gdynia Container Terminal S.A., Morski Terminal Masowy Sp. z o.o., oraz agencje żeglugowe, firmy brokerskie, transportowe i spedycyjne (C. Hartwig Gdynia S.A., ATC Cargo S.A.,Maersk Sp. z o.o. Mirtrans Sp. z o.o.).

Komunikację miasta stanowi kolejką SKM łącząca Gdynię z pozostałymi miejscowościami Trójmiasta, oraz sieć trolejbusowa.

 

Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola